Przekonać się można było o tym w poniedziałek w naszej Szkole, zarówno tej tradycyjnej, jak i zdalnej. Pomysł obchodzenia Dnia Matematyki podrzuciła Pani Katarzyna Zimowska, a za jej przykładem poszli inni nauczyciele, którzy z powodzeniem zaczęli doszukiwać się śladów królowej nauk w swoich dziedzinach (wiedzieliście, że plastyka jest bardzo matematyczna?, jeśli nie Pani Mirka Wam to na pewno uzmysłowi!) oraz uczniowie.
Klasa 3b postanowiła zmierzyć się z różnorodnymi zadaniami odbiegającymi od tych standardowych, szkolnych, ale z wykorzystaniem dotychczas nabytych wiadomości i umiejętności matematycznych. Pracując z ogromnym zaangażowaniem w grupach uczniowie stworzyli rysunki dzięki połączeniu liczb wg kolejności, znaleźli ukryte wśród liczb prostokąty i kwadraty, odczytali zaszyfrowane hasło, odkodowali nazwy państw i wpisali w okienka diagramu. Na koniec znaleźli też odpowiedni klucz do skrzyni skarbów piratów. Ich koledzy z 3a w ramach dodatkowych zajęć matematycznych zaprzyjaźnili się z symetrią osiową i figurami geometrycznymi, wykorzystując do tego tablicę multimedialną. Określili miejsce matematyki w praktyce, a na koniec wykonali testy. Jeśli otrzymamy relacje z pozostałych klas nie omieszkamy się Wam pochwalić!
Faktycznie, matematyka jest wszędzie i każdy jest w stanie jej sprostać, a nawet matematykę można polubić, nie zdając sobie sprawy. „Czasem ot tak mimochodem, coś czegoś staje się powodem”.