• "Powiedz mi, to zapomnę. Naucz mnie, to może zapamiętam. Zaangażuj mnie, to się nauczę."

      B. Franklin

      •                                         29 stycznia świętujemy dzień Łamigłówek

      •  

        29 stycznia przypada święto nietypowe, czyli dzień Składanek i Łamigłówek. W tym dniu uczniowie, którzy przebywali w świetlicy uczcili ten dzień w najlepszy sposób, czyli próbując rozwiązać różne łamigłówki, zagadki oraz próbowali ułożyć obrazek z rozsypanek.

        Nasi uczniowie bardzo lubią rozwiązywanie zagadek oraz łamigłówek. Bardzo często nie tylko 29 stycznia stawiają czoła rożnym wyzwaniom i nigdy się nie poddają, a dodatkowo świetnie się przy tym bawią. Nie mogło być inaczej również 29 stycznia, w tym dniu zdecydowaliśmy się na rozwiązywanie składanek oraz łamigłówek, rozwijając przy tym umiejętność logicznego myślenia, rozwijając kreatywność oraz wyobraźnie. Uczniowie świetnie poradzili sobie ze wszystkimi wyzwaniami. Nie jest to dla nich nic nowego, gdyż po różne zagadki, zadania i łamigłówki sięgamy codziennie. Jest to, więc dla nich chleb powszedni.

         

                                                        

          

         

         

    •  

       

       

      •                                                Zajęcia z Centrum Nauki Kopernik

      •  

        W dniu 28 stycznia uczniowie klasy 1 a oraz 2 b, którzy przebywali w świetlicy mieli zajęcia prowadzone przez Centrum Nauki Kopernik na temat "Sztuki kamuflażu". Zajęcia organizowane były w ramach współpracy Centrum Nauki Kopernik oraz Ministerstwa Edukacji i Nauki. 

        Podczas zajęć uczniowie dowiedzieli się w jaki sposób kamuflują się zwierzęta, aby nie zostały zauważone w swoim naturalnym środowisku. Okazało się, że ich wiedza w tym temacie jest już całkiem spora. Mieli również okazję samodzielnie zakamuflować swoje zwierzątka, które wycinali z papieru. Zadaniem reszty grupy było odgadnąć jakie zwierzątko zostało ukryte. Była to dla wszystkich super zabawa oraz urozmaicenie zajęć szkolnych. Wszyscy mają nadzieję, że jeszcze kiedyś będą mogli uczestniczyć w zajęciach organizowanych przez Centrum Nauki Kopernik. 

         

                          

                       

      •  

         

         

        • Świetlicowe Koło Naukowe zakończyło II  etap programu "Być jak Ignacy"

        •  

           Świetlicowe Koło Naukowe zakończyło 2. etap programu „Być jak Ignacy. Nauka to przyszłość”. W 2. etapie uczniowie zdobywali wiedzę na temat „Ekologii”. Koło spotykało się również w czasie nauczania zdalnego, natomiast ostatni temat z tego etapu nasi młodzi naukowcy mogli poruszyć już w klasie. Wszyscy brali bardzo aktywny udział w każdym spotkaniu i poszerzali swoją wiedzę. Zadziwiali również swoimi genialnymi pomysłami na możliwości rozwiązywania poruszanych problemów, co daje ogromną nadzieję, że dzięki nim świat w przyszłości będzie dużo lepszy i udoskonalą wiele dziedzin naszego życia. Z początkiem grudnia rozpoczęliśmy 2. etap programu, w którym poruszamy bardzo ważny dla naszego życia temat ekologii – powietrze, odpadki, woda oraz bioróżnorodność. Podczas pierwszego grudniowego spotkania nasi naukowcy obserwowali doświadczenie, które wyjaśniało im, jak smog powstaje latem, a jak zimą. Doświadczenie pokazało im, jaka jest zasadnicza różnica w tej kwestii. Dowiedzieli się również, w jaki sposób mogą sprawdzić swoją własną jakość powietrza. Na szczęście okazało się, że jest ona całkiem niezła, w przeciwieństwie do dużych miast. Podczas drugiego spotkania rozmawialiśmy o odpadkach i zapoznaliśmy się z ogromnym problemem, jakim jest Wielka Pacyficzna Plama Śmieci. Dzieci były ogromnie poruszone tym, co zobaczyły na zdjęciach i same zaczęły wyszukiwać ciekawostki, którymi dzieliły się podczas spotkania. Dyskusja na ten temat pokazała, że nasi uczniowie mają ogromną świadomość, dlaczego należy właściwie segregować śmieci i dbać o środowisko. Na ostatnim przedświątecznym spotkaniu rozmawialiśmy na temat wody, poznawaliśmy cykl hydrologiczny, dowiedzieliśmy się, w których miejscach na ziemi brakuje wody. Aby zaliczyć drugi etap programu, musieliśmy stworzyć projekt edukacyjny, który pokazuje w jaki sposób można oszczędzać wodę. Wyniki za drugi etap poznamy w połowie lutego, a od przyszłego tygodnia rozpoczynamy spotkania z tematem Transportu przyszłości. 

           

    •  

       

      •                                                                                     


      •                                

    •  

       

       

      •                                                           Powrót do szkoły                                 

      • 18 stycznia, tuż po feriach świątecznych uczniowie klas 1-3 wrócili nareszcie do szkoły. Wszyscy bardzo cieszyli się na powrót.

        Nasza świetlica szkolna znowu zaczęła tętnić życiem. Uczniowie byli mile zaskoczeni czekającą na nich niespodzianką. Mianowicie w świetlicy szkolnej czekał na nich stół do piłkarzyków, bilard oraz stół do szachów. Co więcej dzięki dezynfekcji i rękawiczkom uczniowie mogą z nich korzystać. Oczywiście wszyscy musza pamiętać o zasadach bezpieczeństwa, noszeniu maseczki, częstym myciu rąk oraz zachowywaniu bezpiecznej odległości. 

        Powrót do szkoły przyniósł nam jeszcze jedną niespodziankę, mianowicie śnieg, który przysporzył nam mnóstwa radości i zabawy. Gdy wychodziliśmy na boisko wszyscy kulali się w śniegu, jeździli na sankach i lepili bałwany. Próbowali nawet wybudować igloo. 

        Wspólnie wybudowaliśmy naszego świetlicowego bałwana, a właściwie Panią Bsłwanową, która otrzymała imię Olafina. Oby więcej takich dni i wspólnych zabaw.         

         

         

                                                                                                                                                                                          

         

      • Już wkrótce

        Strona jest w trakcie tworzenia